Testy
Ultralekki powermikser V-700D
PORTAL NAGŁOŚNIENIOWY PL. 2011/10
V-700D to kolejna udana konstrukcja firmy Box Electronics. Cieszy, że jest polski producent, który skutecznie może konkurować ze światowymi liderami. W swojej klasie V-700D to absolutny lider. Dla tych, którym wystarczy 5 kanałów mono i 3 stereo jest to idealny sprzęt. Jakość nie budzi żadnych zastrzeżeń, a moc jest wystarczająca z nawiązką na wesela i różne imprezy w salach do 200 osób.....
Zaryzykuję twierdzenie, że to absolutnie najmniejszy i najlżejszy powermikser tak dużej mocy na rynku. Końcówka mocy pracuje w klasie D – stąd niska waga urządzenia. Przy tym końcówka ma naprawdę dużą moc – 2 × 350 W @4 Ohmach to naprawdę sporo....
PMC-508
Muzyk 4/2009
...Wielofunkcyjny i dobrze „brzmiący” produkt. PCM-508 zasługuje
na bardzo wysoką ocenę względem przydatności, możliwości
zastosowań, jakości brzmienia samego urządzenia oraz
procesora efektów.
... Brzmienie jest wyrównane – bez wyraźnie słyszalnych odchyleń
w paśmie. Procesor efektów brzmi bardzo dobrze i zawiera
potrzebne, dobrze skonfigurowane fabryczne ustawienia.
Korektory barwy są skuteczne. Jednym słowem porządny produkt.
Nie dostrzegłem w nim wyraźnych wad (zazwyczaj jest
ich sporo w urządzeniach z tej półki cenowej.
SUB-SAT 1100
Muzyk FCM 8/2007
Testowany zestaw to dobrze przemyślany i stabilnie działający system nagłośnieniowy. Wbudowany mikser jest bardzo przydatny w sytuacji gdy trzeba nagłośnić głos i zmiksować go z podkładem muzycznym. Korektor barwy jest skuteczny. Brzmienie całego zestawu łatwo jest dostosować do indywidualnych potrzeb wykonawcy. Dzięki możliwości ustawiania dowolnych proporcji pomiędzy poziomami głośności subwoofera i satelit, testowany zestaw jest ciekawą propozycją zarówno dla osób potrzebujących nagłośnić prezentację multimedialą na sali konferencyjnej, jak i dla DJ’ów pracujących w małych salach...
Testowany zestaw można uznać za udany produkt. Przy tak dużej konkurencji, która obecnie panuje na rynku, ten zestaw ma dużą szansę na zdobycie popularności. Przede wszystkim stosunek mocy i jakości brzmienia do ceny przemawiają na jego korzyść. Kolejnym ważnym atutem jest prostota obsługi i niezawodność. W sytuacjach gdy system nagłośnieniowy jest obsługiwany przez samego wykonawcę prostota eksploatacji to dość istotny element, pozwalający wykonawcy skupić się na artystycznej, a nie technicznej stronie swego występu.
BXL-18 + APS-415
Estrada i Studio 9/2006
...Podczas testów praktycznych zestaw wykazał się dużą kulturą brzmienia i bardzo wysoką efektywnością.
...Przetwarzanie sygnału instrumentów akustycznych i wokalu odbywa się bez zarzutu. W razie konieczności dokonania zmian bardzo pomocny okazuje się wbudowany korektor.
... Ogólna ocena opisywanego systemu jest bardzo pozytywna. To dobrze przemyślane i starannie wykonane zestawy nagłośnieniowe, pod każdym względem przystosowane do zastosowań profesjonalnych.
V-912 Crescendo
Muzyk 10/2006
Dość sporo możliwości jak na jedno urządzenie, a w związku z tym dość sporo możliwości jego zastosowania. Ciekawa jest m.in. opcja wyboru kanałów poddawanych obróbce w siedmiopasmowym korektorze oraz wbudowana bramka szumów. Sporo możliwości i sporo zalet związanych z jakością zastosowanych opcji. V-912 Crescendo cechuje się dobrze przemyślanym pod względem wygody pracy przednim panelem. Dobre są również jakość brzmienia i dynamika. Także zastosowane w powermikserze zabezpieczenia są skuteczne. Trudno o lepsze wrażenia.
SUB-SAT 400
Estrada i Studio 5/2006
Box Electronics ma duże doświadczenie w produkcji kompaktowych systemów nagłośnieniowych, więc o jakość i funkcjonalność opisywanego zestawu nie musimy się martwić. Nowością w ofercie tej firmy są jednak systemy z subwooferem aktywnym i trzeba przyznać, że debiut wypadł obiecująco. Biorąc pod uwagę relatywnie niedużą ogólną moc systemu (w zestawie przysłanym do testów było to 350 watów) i porównując ją z uzyskanym efektem brzmieniowym, nie można wypowiadać się o tym nagłośnieniu inaczej niż w samych
superlatywach.
...Na samym końcu, choć nie jest to rzecz bez znaczenia, trzeba wspomnieć o bardzo solidnym wykonaniu systemu. Nic się tutaj nie wygina, nie odkleja, a estetyka produktu nie budzi najmniejszych zastrzeżeń.
SUB-SAT 1100
www.e-muzyk.pl / Live Sound 04/2009
System Sub-Sat jest doskonałym rozwiązaniem dla mobilnych Djów...
Zestaw Sub-Sat spokojnie obsłuży – bez dodatkowego miksera – również skład zespołu z klawiszem, odtwarzaczem mp3 i wokalem. Z pewnością Sub-Sat to system wielozadaniowy o możliwościach, które sprawdzą się w wielu sytuacjach. Gwarantując naprawdę spory zapas mocy.
...w lidze niewielkich systemów nagłośnieniowych system Sub-Sat firmy Box Electronics jest strzałem w dziesiątkę. Mocny, niewielki, funkcjonalny i świetnie brzmiący. A do tego konkurencyjny cenowo. Podsumowując chciało by się zacytować Nikosia Dyzmę – wszystko co obce mi szkodzi :-) Gdyby nasza branża była silniejsza i większa, produkt Box Electronics z pewnością dostałby godło „Teraz Polska”. Polecam przesłuchać ten zestaw. Naprawdę daje radę.
SUB-SAT 400
Muzyk 3/2006
Testowane urządzenie oferuje dużo możliwości użytkowania. Oprócz standartowej współpracy z zewnętrznym mikserem mamy możliwość wprowadzić dodatkowo sygnały z zewnętrznych odtwarzaczy oraz z mikrofonu. Korekcja barwy jest skuteczna na obu kanałach urządzenia. Cały system jest wygodny w transporcie i montażu...
Ze względu na moc systemu należy spodziewać się, że stanie się on popularny wśród właścicieli pubów i małych klubów muzycznych oraz tych, którzy chcą wyposażyć sale konferencyjne w niedrogi lecz skuteczny system nagłośnieniowy...
AMS-150
EiS 02/2005
...Testowane zestawy brzmią czysto i dynamicznie.
...para AMS 150 i AMS 150E z powodzeniem nagłaśniała typowej wielkości sale gimnastyczne muzyką dyskotekową. Równie dobrze sprawdziła się przy pracy na otwartym powietrzu, działając bez problemu nawet w dość trudnych warunkach atmosferycznych.
...tutaj mamy do czynienia z solidnym, przydatnym i dobrze brzmiącym DSP.
AMS-150
MUZYK 09/2004
...wrażenia ze zwykłego użytkowania systemu - czyli pracy jako nagłośnienie koncertów klubowych. Przede wszystkim zaskakuje swoją funkcjonalnością i możliwościami zastosowań. ...Oprócz wszystkich wymienionych zalet testowany system po prostu dobrze brzmi, a o to przede wszystkim w muzyce chodzi !
...niezależnie kto podczas testów słuchał systemu zawodowcy czy ci, co... mają inny zawód - nikt się nie zawiódł, system brzmi dobrze: i to jest jedyne moim zdaniem właściwe określenie obejmujące wrażenia z testów
V-515 Crescendo
Muzyk 09/2003
Kiedy zdarza się komuś czytać opis krajowego produktu wykonany w samych superlatywach, częst ludzie dopatrują się w tym sentymentu, pobłążliwości i innych tego typu przejawów "nieobiektywizmu". Być może ktoś będzie miał takie wrażenie czytając ten test, ale cóż... rzeczy należy nazywać po imieniu. V-515 pozostawił po sobie jak najlepsze wrażenia pod każdym względem: ilość możliwości jego zastosowania jest naprawdę godna podziwu, układ programowania mocy wyjściowej, sposoby użytkowania kanałów stereofonicznych włącznie z przełączeniem ich czułości wejściowej, możliwość wyboru dowolnych kanałów mikrofonowych do obróbki korektorem graficznym, wbudowana bramka szumów, która naprawdę nie psuje brzmienia, a jest niezwykle pomocna (przekonałem się o tym podczas występu 30-osobowego chóru amatorskiego faktem jest, że całkowicie nie udało się wyeliminować szelestów o ubrań i kartek, aczkolwiek dużo ich część nie dotarła do uszu słuchaczy). Zalety można wymieniać jedna po drugiej....
V-515 Crescendo
Estrada i Studio 09/2003
...V-515 zachowuje się nienagannie, w zakresie mocy roboczej oferując dynamiczne brzmienie, z ładnie podkreślonymi niskimi tonami i wyważoną górą. Korekcja w kanałach mikrofonowych działa bardzo sprawnie, a możliwość włączenia wybranych torów na korektor graficzny i zmiksowania ich brzmienia niejako "ponad" pozostałymi kanałami bardzo przypadła mi do gustu. Tam gdzie wokal czy instrumenty solowe są bardzo ważne, tam funkcja EQ-Group zda egzamin na piątkę.
...V-515 to jeden z najlepiej wyposażonych mikserów ze wzmacniaczem w tym przedziale cenowym, projektowany z myślą o wymagających odbiorcach. Koncepcja "wszystko w jednym" zwykle niesie ze sobą szereg pułapek, ale konstruktorzy z Box Electronics po raz kolejny udowodnili, że potrafią sobie z nimi dać radę.
AMS-150, AMS-150E
www.e-muzyk.pl
Box Eletcronics AMS-150 są uniwersalne. Brzmienie zestawów oraz ich funkcjonalność predestynuje je do wykorzystania zarówno przez kapele opierające swe instrumentarium na klawiszach czy odtwarzaczach CD/MD, jak przez niewielkie składy jazzowo-klubowe. Najgorszą cechą testowanych zestawów jest pojawiające się w przypadku niektórych mikrofonów „napuszenie” partii wokalnych – ale stosując odpowiedni mikrofon problem nie pojawia się. Największymi zaletami jest świetna funkcjonalność, kompaktowość oraz mobilność zestawu. Przy wymiarach pojedynczego zestawu 545 × 780 × 350 mm i wadze 24 kg para AMS-150 mieści się w bagażniku każdego hatchback’a. Wersja bez procesora efektów kosztuje 1800 zł, zaś z procesorem 2200 zł. Kompletny aktywny system 14-kanałowy o mocy 2 × 150 W z procesorem efektów kosztuje więc 4000 zł. Czy kogoś dziwi popularność tego modelu Box Electronics? Nas nie.
CS-200
Estrada i Studio 2001/11
..CS-200 to praktyczne, wygodne i łatwe w obsłudze uniwersalne nagłośnienie konferencyjne, które może być wykorzystywane także w szkołach, teatrach, ośrodkach kultury itp. Wbudowane odbiorniki systemów bezprzewodowych sprawiają, że uruchomienie całości trwa dosłownie kilka sekund - wystarczy podłączyć zasilanie, włączyć mikrofon, ustawić optymalną głośność i już można pracować.
V-200 E
Estrada i Studio 04/2001
Mimo małych wymiarów cały system pracuje zaskakująco sprawnie, dynamicznie i z werwą odtwarzając dostarczony na wejście sygnał. Dobrze sprawdził się przy nagłaśnianiu wokalisty akompaniującego sobie na gitarze elektrycznej, śpiewającego z towarzyszeniem historycznego już automatu rytmicznego Korg PSS-50 Super Section. Jedyne na co trzeba było zwrócić uwagę, to odpowiedni dobór poziomów efektu. W ich ustawieniu bardzo przydaje się dioda PEAK, informująca o zbyt dużym sygnale wchodzącym na wejście procesora. Ten ostatni umożliwia uzyskanie trzech rodzajów pogłosu i dwóch typów powtórzeń. Można go włączyć i wyłączyć za pomocą zewnętrznego bistabilnego przycisku nożnego...
CR-50 Rehard
Muzyk 06-2001
Obsługo systemu jest bardzo prosta, o instalacja zajmuje zaledwie kilko minut.
Koncepcja systemu pozwala więc na jego wykorzystanie w bardzo wielu sytuacjach. Duża odporność na sprzężenia, wewnętrzne zasilanie akumulatorowe oraz możliwość łączenia ze sobą zarówno modeli CS-50 i CR-50 to główne cechy sytemu. Myślę więc, że spotkają się one ze szczególnym zainteresowaniem odbiorców.
Powermikser V-510 Crescendo
Muzyk 2001/02
Zestaw nagłośnieniowy dostarczony do testów jest bardzo przyzwoitym produktem, który może znaleźć zastosowanie wszędzie tam, gdzie potrzebne jest mobilne nagłośnienie o mocy do 2 X 250 W Powinny być z niego zadowolone przede wszystkim zespoły bazujące na instrumentach klawiszowych, gitarach elektroakustycznych i basowych. Będą z niego zadowoleni również wokaliści, bowiem zestaw znakomicie sprawdzi się przy nagłaśnianiu głosu ludzkiego......
Powermikser V-210 Crescendo
Muzyk 2001/01
Prezentowany zestaw był intensywnie eksploatowany w różnych warunkach. Wykorzystywano go zarówno podczas występów muzyków w niewielkich klubach, czy w salach audiowizualnych. Dynamika wzmacniacza okazała się wystarczająca do zastosowań do jakich zestaw został stworzony......
....jest to ciekawe urządzenie i mimo swojej pozornej prostoty spełniające większość wymagań muzyków. Należy przy tym zaznaczyć że oferuje naprawdę niezłe parametry elektryczne.
V-200 E
Muzyk 8/2000
...Pierwsze wrażenia po uruchomieniu zestawu to praktyczny brak szumów czy przydźwięków - brawo dla producenta. Bardzo dobrze zostały także dobrane zakresy korekcji w kanałach monofonicznych i stereo. W trakcie pracy pozwalały one na wystarczającą korekcję sygnału bez wprowadzania nadmiernych szumów czy zniekształceń. Całkiem nieźle spisywał się takie Subwoofer Simulator. W trakcie koncertu pozwalał z tych niewielkich 4 gabarytowo zestawów wydobyc naprawdę głęboki bas
...V-200E to proste w obsłudze i bardzo przyjemne w użytkowaniu urządzenie. Przy większych imprezach możno oczywiście rozbudować sy tern o zewnętrzny mikser podłączając go do jednego z wejść stereo. To, co oferuje V-200E, pozwala stworzyć przy cenie jaką należy za niego zapłaci naprawdę niezłe wrażenia słuchowe. Uważam, że konstrukcja tego typ czyli połączenie miksera, końcówki mocy i zestawów głośnikowych jedną całość jest idealnym rozwiązaniem dla wielu sytuacji. Jakich? To ju pozastawiam pod rozwagę przyszłych użytkowników.
Powermikser V-210 Crescendo
Estrada i Studio 2000/08
Wzmacniacz do 80% swojej mocy maksymalnej zachowuje bardzo dobre, wyrównane brzmienie. W pobliżu mocy maksymalnej daje się odczuć niewielkie przytłumienie wysokich częstotliwości. Ważną rzeczą jest przestrzeganie poziomów. Nie jest wskazane podawanie na wejście XLR jakiegokolwiek sygnału innego niż sygnał z mikrofonu dynamicznego. Przekonamy się o tym podczas pomiarów, podając na to wejście sygnał o poziomie 100mV. Okazało się wówczas, e poziom zniekształceń nieliniowych przekroczył 2%„ co wydało nam się wielkością zdecydowanie byt dużą. Podając ten sam sygnał na wejście liniowe uzyskaliśmy zniekształcenia na poziomie 0,2% To bardzo przyzwoity wynik...
CR-50 Rehard
Estrada i Studio 07/2000
Pomysłowość wykonania urządzenia i jego nie dająca się z niczym porównać uniwersalność zastosowań sprawiają, że CR-50 uzyskał znak Nasz Typ. W sytuacjach gdzie układanie kabli sygnałowych lub sieciowych jest dużym problemem, kilka kolumn tego typu jest w stanie obsłużyć nawet dość dużą imprezę - jeśli oczywiście przyjmiemy, że nie będzie to koncert rockowy. Warte podkreślenia jest to, że jeden nadajnik jest w stanie współpracować z wieloma kolumnami wyposażonymi w odbiorniki. Możliwa jest także współpraca CR-50 z innymi systemami dźwiękowymi dzięki wyposażeniu jej w wyjście i wejście liniowe. Możliwości konfiguracji są zatem przeogromne.
Zauważone przez nas wady systemu to zbyt wąska rączka uchwytu i nie najlepsza praca nadajnika MT- 103. Po stronie zalet zapiszmy mobilność, dobre brzmienie, odporność na sprzężenia akustyczne, długi czas pracy z zasilaniem bateryjnym i pomysłowość wykonania. Potencjalni odbiorcy? W zasadzie wszyscy: od kościołów, domów kultury, stowarzyszeń aż po profesjonalistów - organizatorów różnego rodzaju imprez, zespoły muzyczne, nagłośnieniowców itd. Zawsze zaistnieje sytuacja, w której przyda się system będący w stanie przekazać i nagłośnić dźwięk bez użycia jakiegokolwiek przewodu.